konsten att upprepa

ja, jag tänkte då sparka liv i min totalt ointressanta blogg som förövrigt (ett eller två ord?) ingen läser!
idag ska jag behandla ämnet "konsten att upprepa allting som sägs i ett ljud/videoklipp i kommentarfältet"!

här får ni en bild som visar exakt vad jag menar..
s

detta är då alltså kommentarfältet till en pang prego videoljudklipp där jesper rönndahl ska göra en ljuddagbok.
av nio kommentarer är hela åtta citat från klippet.

då är min stora fråga, varför gör man på detta vis? är det för att man vill upplysa om vilken del av klippet man tyckte var roligast/bäst? i så fall, varför tror man att jag eller någon annan vill veta detta?
gör man det kanske för att man tycker att döva personer har lika rätt att ta del av humor som vi som hör? en väldigt fin och beundransvärd gest, men jag tror inte riktigt att effekten av vitsen (eftersom det är ett humorprogram jag syftar på) blir den samma i text.

när jag läser kommentarerna till ett klipp vill jag mer att dom ska vara i stil med "i find this difficult to masterbat too" eller "co za asy", inte fyra sidor som upprepar det jag precis lyssnat/tittat på. det är lite som att titta en film och sen gå in och läsa om handlingen på den, typ.. eller?

kanske inte det bästa inlägget att "blåsa bort dammet från boken" med, men så får det blir. det är ändå ingen som läser det här.

almost a blogg
  timopepp

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0