språkmisshandel som åtalspunk?

eee


ja jag är ledsen, men varför är det ens lagligt att misshandla det svenska språket på det vis som vissa gör?
"ja men opepp, du är inte alltid världens bästa på att skriva och dina bokstäver hamnar ibland i oordningblabla"..

ja, det vet jag väl? jag skriver en gång och sen är det bra med det. jag orkar inte korrekturläsa allt, alltid. där med basta. skulle du, trots denna underbart tydliga beskrivning ÄNDÅ ha problem med det kan du skicka ett mail till jagskiterivaddutyckerdinäckligaåsna@bryrmiglikamycketsomdokusåporärunderhållning.se. tydligt nog nu då?

jag är väldigt medveten om att folk kan ha läs/skrivsvårigheter.. jobbiga potäter säger jag, glad jag slipper det.
men hur man som normalbegåvad svensk medborgare kan skriva gräsklippare som "gräs klippare" eller patientsäkerhetsansvarig som "patient säkerhets ansvarig" är ett stort mysterium för mig. finns det någon rimlig "för klaring" eller är det ett lika stort mysterium som varför hermione är häxa när det tydligt framgått att hennes föräldrar båda är mugglare (wtf?)?

jag dör lite varje gång jag tvingas läsa det. ordkaparna är nästan värre än fartygskaparna i somalia. de är i samma bransch!!

är du osäker? gör som jag, ja jag kan också vara osäker (!), skit i mellanslag. det är lättare att bortföklara ett okapat ord än vad det är att förklara ett kapat ord. så är det bara och försök inte ens förneka det, mkey?

och slutligen, jag kan inte ta folk på allvar som skriver e, o, dej, mej etc. istället för är, och, dig, mig etc.
man får gärna skriva dom, för alla vet att dem är ett utdöende uttryck som hör och häpna, är på väg att dö ut!
mm, jag vet att du tänker "men, man kan inte särbehandla ett ord. det är som att säga att vissa invandrare är bra men inte andra..." och nej, det är inte alls samma sak. och sluta dra in etnicitet i ett inlägg om ord. håll dig till ämnet så blir alla glada. och stava rätt!
nej, jag har inte korrekturläst detta inlägg iheller.

/timopepp - en vän av lag & ordning
  almostablog

Kommentarer
Postat av: elin

jag blir rädd för dig Tim :(

2011-03-18 @ 10:32:07
URL: http://elincaisapernilla.blogg.se/
Postat av: A N G E L I J N A

följa varandra på bloglovin?:)

2011-03-21 @ 18:06:17
URL: http://angelijnas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0