jag & min diet

jepp, det händer verkligen, två uppdateringar på två dagar. ganska sjukt. men tro nu inte att detta är en vana. det är bara lite tur.

nåja, till det jag egentligen vill ha sagt. jag har länge suttit och förgrymmat mig, som emil hade sagt, över diverse dieterna som cirkulerar här i lilla landet lagom. enligt en kur får man inte äta potatis för det är dåligt, medan den andra kuren säger att man BARA ska äta potatis för potatis är bra. ena kuren säger ät nötter som en elefant andra kuren säger äter du nötter blir du en elefant. massa oklara riktlinjer och ingen är la riktigt klar på vad man egentligen får äta respektive inte äta.

nu har någon fjantjävle introducerat barnmatsdieten, vilken i korta drag går ut på att man erästter vissa måltider med tvättäkta barnmat. för helvete, inte ens barnen gillar maten varför i hela fridens namn skulle man som vuxen vilja trycka i sig det? just det, kolhydraterna är låga i barnmat. just nu är bantingsbrudar BESATTA av kolhydrater.

DÄRFÖR har jag nu intruducerat stearindiet 2k! kort och gott, istället för att ersätta några måltider med barnmat, som faktiskt innehåller en del kolhydrater ska man nu istället ersätta vissa måltider med stearinljus.
stearinljus innehåller visserligen vissa fetter, men fetter är nyttigt, och mängden kolhydrater i ett stearinljus är OBEFINTLIGA! tro nu inte att ni bara kan rensa mammas ljuslåda på stearinljus nejnej. det finns en del grundregler med ljusdieten. den absoluta grundstenen i dieten är att ljuset i fråga är ofärgat. det går inte att knapra mammas påskljus utan det ska vara vita, vanliga stearinljus. den andra viktigt delen av dieten är att ljuset måste vara obränt dvs, nytt. detta för att minimera risken för eventuella biverkningar av dieten.
det är fortfarande fem mål om dagen och det räcker att man ersätter ca två huvudmål om dagen för att dieten ska ge resultat.

så ja gurls, det är bara att knapra! hör gärna av er när ni börjat se resultat :)
ss
/timopeppkins
  almostablog

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0